'Eclipse w Polsce' w serwisie Facebook

Właśnie wróciłem z Krakowa w którym odbyła się kolejna edycja spotkania Eclipse Demo Camp. Podczas spotkania pojawiło się kilka fajnych tematów miałem także okazję po raz kolejny nakłaniać słuchaczy do wypróbowania środowiska XText. Samo spotkanie opisze jednak w kolejnym wpisie jak sobie wszystko poukładam w głowie. Teraz czas na Facebooka :)

W ciągu ostatnich 4 lat wspólnie z wami zorganizowaliśmy sporo spotkań z cyklu EDC. Celem tych spotkań było nie tylko nakłonienie ludzi by wypróbowali technologie z rodziny Eclipse ale przede wszystkim chęć zbudowania polskiej społeczności związanej z tym tematem. Coś jak JUG’i które od wielu lat grupują pasjonatów języka Java. We Wrocławiu zorganizowaliśmy dwa takie spotkania i zauważyłem że nie do końca wszystko działa tak jak planowałem.

Ludzie zapisywali się na spotkania, przychodzili, dyskutowali (często do nocy jak podczas 'EDC 2009 Wrocław' które trwało prawie 7h!)... Sukces? Nie do końca. Po pierwsze nie udało mi się kontaktów z EDC utrzymać na dłużej, po drugie na kolejnym spotkaniu nie kojarzyłem osób które były na poprzednim. Po prostu za bardzo byłem zajęty organizacją całości, przygotowywaniem kawy i herbaty by móc kogokolwiek zapamiętać (nie zawsze miałem czas by nawet spokojnie posłuchać prezentacji)

Postanowiliśmy to zmienić. Po dyskusji podczas EDC z Szymonem i Tomkiem zdecydowaliśmy się utworzyć 'społecznościową stronę' w serwisie Facebook: http://www.facebook.com/eclipse.polska.

Chcemy by strona ta była miejscem w którym każdy będzie mógł się dowiedzieć co ciekawego dzieje się w polskiej społeczności Eclipse. Zapisać się na kolejne EDC oraz inne spotkania/wykłady na których będzie poruszana ta tematyka. Każdy kto dołączy do społeczności będzie mógł wrzucać na tablicę ważne informacje dotyczące platformy (zdjęcia, wideo, linki etc). Możliwa będzie także dyskusja na różne tematy za pomocą forum dysksyjnego Facebooka (choć fajnie byłoby także dodać jako zakładkę istniejące forum - wie może ktoś jak to zrobić?)

No i na koniec najważniejsze czyli tagowanie zdjęć. Chcemy zachęcić wszystkich którzy uczestniczyli w spotkaniach EDC w ciągu ostatnich kilku lat by oznaczyli się na archiwalnych zdjęciach. Pozwoli nam to dowiedzieć się kto uczestniczył w spotkaniach i jakoś wspólnie stworzyć solidne podstawy społeczności Eclipse w Polsce. Nie znaleźliśmy zdjęć ze wszystkich spotkań (część galerii jest pusta) ale postaramy się to uzupełnić. Jeżeli ktoś ma takie zdjęcia prosiłbym o kontakt na 'deepdiveinto' na gmail.

Wszystkich zainteresowanych rozwojem środowiska Eclipse serdecznie zapraszamy :)


0 komentarze: