DSL na OOPSLA 2007

W ostatnim poście wspomniałem o jednym z liderów podejścia MDSD którym niewątpliwie jest Markus Völter. Pomyślałem że warto bliżej przedstawić jego osobę, idee etc. przeszukałem więc internet i znalazłem w miarę nowy wywiad na temat DSL'i przeprowadzony podczas tegorocznej edycji konferencji OOPSLA (2007).

Markus w kilka minut przedstawia czym jest DSL oraz zarysowuje zalety oraz trudności związane z tym podejściem, wspomina także o różnicach w wymaganiach stawianych językowi w zależności od docelowego klienta (developer, analityk). Co bardzo mnie ucieszyło w wywiadzie znaleźć można także potwierdzenie moich odczuć na temat zastosowania UML'a jako nośnika opisu procesu biznesowego o którym wspominałem w jednym z wcześniejszych postów (złożoność etc.)

Wywiad zamieścił serwis DomainDrivenDesign.org, poniżej link do prezentacji:

0 komentarze: